DotA'ya KumA : Heroes of Newerth

gecenin körü saatinde yapacak pek değil hiç bir şey olmadığına kanaat getirdim.yok.'boş boş bilgisayar ekranına bakmak' aktivitesinin bir numaralı insanıyımdır ben.hiçkimseyle konuşmuyorumdur , bütün siteleri gezmiş bütün oyunları oynamışımdır , ama yine de kapatmam bilgisayarı ekranı izlerim.aynı şeyi buzdolabı kapağıyla da yaşıyoruz.

neyse az önce ufak bir adrenalin şov yaşadım , gecenin tek eğlencesi.

DotA , icefrog'un yarattığı oyun nitekim daha fazla ilerlemeyecekmiş ve bunun için oturup yenice bir oyun çıkarmışlar.''Heroes of Newerth'' Efendim , oyun 30$ a mal oluyor ama bu WoW gibi aylık değil tek bir ödemeye tabi,bir kere alıyorsunuz , ve arkadaşlarınız da beta olarak iyi niyetinizden istifade edebiliyorlar.

Image Hosted by ImageShack.us



Oyun için ilk söylemek istediğim , grafiklerle ilgili.OHA!Çok güzel olmuş ya , cidden hakkını vermişler , yani dotanın grafikleri bunun yanında 8bit gibi kalıyormuş meğerse.Diablo 3 e benzettim az çok.Ses efektleri gayet güçlü ,ekolu geliyor , daha bir kaliteli , biraz da değişmiş tabii ki.Oyunda kill alındığında beliren ''first blood,killing spree,dominating...'' gibi sesler , ''bloodlust,legendary,serial killer..'' şeklinde değiştirilmiş.Binalar ise başta çok fairy gözükse de , gayet güzel , base deki binalar, regen havuzu , vs. çiziminde abartılmış kısımlar olmuş.

Icefrog'un bağımsız oyunu olduğundan baştan aşşağı her şey değiştirilmiş , o yüzden alışması biraz zor olacak.Ana ekran görüntüsü , skill verme , inventory .. rötüşlenmiş , daha modernize olmuş.Scourge = Hellbourne , Sentinel = Legion olmuş ,shoplar elinizin altında bir tuşa bakıyor falan.

Çok beğendiğim bir durum da dağınık pasaklı item dizilişinin düzene koyulması.Shoplar combat itemları vs diye ayrılmış ve alacağınız item bir şeyler gerektiriyorsa onlar da aynı pencerede çıkıyor ; topladığımız item bir şeye yarıyorsa o da gözüküyor.Oldukça ergonomik yani.Itemların resim ve isimleri değişmiş , ama özelliklerinden eskisiyle badaştırarak bi nebze ipucu yakalayabiliyorsunuz.Lakin ilk başlarda base de geçirilecek zaman bir hayli uzun olacaktır.(homeland security,how can i help you?)

Herolar içinde benzerlik konusu geçerli , tipleri ve isimleri dğeişik olsa da skillerden , ultisinden falan 'a-ha bu venom , lan bu sniperın ultisi' diye çıkarımlar yapabiliyorsunuz.Replikler de değişmiş ama aynı güzellikte tabii ki.Bir de hoş bir hız gelmiş , oyun akıp gidiyor.

Ufak haritada görünüm aynı üst kırmızı alt yeşil , 3 koridor falan.Ama tabii grafikler yenilenmiş , su daha bir su orman daha bir Belgrad olmuş.Orta nehirdeki rune lar aynı ama alınca 'illusion! haste!' diye böğüren bir ses var.
Ayrıca orta nehir demişken , Roshan Kong..lu bişey olmuş , taş yaratık değil Alien'a benzer bir şekle dönüşmüş.Aegis benzeri 'tomb of life' düşüyor ölünce.

Başkaa başkaa..Creepler daha bir adam olmuş.Archer lar falan geliyor arada.

İçerik kısmen bu.Güzel özellikler arasında seçenekler var bir de.Mesela oyunu bitirme daveti , yeniden başlatma daveti gönderip oylamaya sunabiliyorsunuz. ''[All]GangstaBoi54 : aga rmk ya '' devri bitmiş kısacası.

Çıkarsan Leaver diye siciline işleniyor , sahibi olduğun istatistikler kayde geçiyor ; bir oyuna girecekseniz , hepinizin siciline bir bakılıyor ve ölçülüp tartılınca kimin galip geleBİLeceği tahmin ediliyor vs.Gayet komplike.

Noob Allowed gibi bir seçenek var ki beni oldukça güldürdü , oyunu kurarken oynayacağın adamların seviyesini belirliyorsun.

komut ve mode lar hakkında bir bilgi edinecek kadar derinine inemedim ama wisp falan yine aynı şekilde iletiliyor.

İzlemek ve oynamak fırsatına az da olsa eriştim ( ekran kartım yeterli olsaydı..ah olsaydı..) , daha neler göreceğiz , alışınca nasıl tat verecek ,dotayı aratacak mı yoksa unutturacak mı bilemedim.Ama efektler,grafikler inanılmaz gelişkin ; eğer ki alışırım kolay diyorsanız , ilk tavsiyem betasına bir göz atmanızdır sevili okur.

http://www.heroesofnewerth.com teyk e luk et det.

takdir edersiniz ki tek tek resimli anlatım , kısayol linkleri vs koymak ben de isterdim , lakin hayın blogger hala bana dargın.

Neyse , iyi tecrübeler dilerim , göksel alalım da oynayalım lan :M

1 yorum

Göksel dedi ki...

ibne servis elemanları süpersonik pc me hala uygun fan bulamadığından betasını ındirip oynıyamadım ama çok eğlenceli gözüküyo oyun. siteye girince bi heycan alıyor insanı gerçekten. yine de screenshotlardan vidyolardan gördüğüm kadarıyla bazı şeyler abartılmış gibi geldi bana ;
- oyunda genel olaran bi fazla mekyaj söz konusu, göz yorucu olmuş biraz. herşey o kadar renkli ki vidyo izlerken hangisi hero, hangi skill i hangi hero atıyor, ortamda kaç tane eleman var, kripmi geldi kulemi düştü, kim kime "hook"(bkz. MBK 18+ sözlük) atıyor belli değil. akıyor oyun ama karışık akıyor. biraz daha mutevazi bi harita, sade bi arayüz daha iyi olurmuş bence.
- ikici olarak ve beni en çok bozan şey hero modellemeleri oldu. mademki sen bazı unutulmaz heroları DotA dan aynen geçiricen, daha bi karizmatik yapıcan ki adamı oynarken nirvana yapsın, sadece tipi için bile hero seçsin(bkz. ben). olmamış yani bir estetik elf duruşu varken ağzı burnu bir yerde (ayaklar!) bir Luna, elinde haydarıyla kaba hatlarıyla bir Magina..
bütün bunlara rağmen Beta versiyonu için bile gayet başarılı olmuş, DotA nın bir çok eksiği giderilmiş (Leaver Protection FTW!).
çıktığında kesinlikle direk alıp oynıyalım lan :M