cake

  • "Her şey bir patlamayla başladı. Ancak patlayan neydi? Neden patladı ve bir patlama olması gerekli miydi? Binlerce ve binlerce soru. Azınlıklar ne etnik ne dinsel ne de renklere ilişkin olanlardır. Yeryüzü ve dışındaki tek azınlık, yanıtlardır. Her şeyi ve herkesi sorular yönetir. Evren nüfusunun çoğunluğu sorulardan oluşur. Soru ve yanıtların nadir evliliklerinden doğan melezler de bildiklerimizdir. Melezlerin ışığı neyi aydınlatıyorsa onu görürüz. Gerisi karanlıktır." demiş Hakan Günday, Azil'de. "Patlamanın geçmişi yok ettiğini bilmelisin. Patlama öncesindeki hiçbir davranış ve düşüncenin sonucu yoktur. Kuralların doğum tarihi, zamanın başlangıcıdır. Zamanın başlangıcıysa patlama anıdır."

Büyük patlamanın ne zaman olduğu aşağı yukarı tahmin ediliyorsa da, benim için küçük patlama tamı tamına 20 yıl önce oldu. Olmuş. İnsanoğlu abartır. Ebeveynse onun üzerine biraz daha abartır.

"cam bölmeden babana gülümsedin." Bi dur be yeni doğdum daha!

"herkes baba der, sen ilk önce anne dedin." Anne ne demek ki?

"okula gitmeden yazmayı söktün." Elimde sadece kağıt kalem vardı çünkü!

"ayyy dünyanın en güzel resmi!" Anne sakin ol, sadece çöp adam çizdim.

...

"ergenlik çağında herkesin burnu öyle olur, büyüyünce düzelir o, teyzenin burnu ne biçimdi de..." Eee? Kemik lan bu? Ergenlik? Oha yalanmış!

"ergenlik çağında herkesin kilosu öyle olur, büyüyünce verilir o, abinin göbeği ne biçimdi de..." Eee? Abim iki boyutlu oldu? Ben ergen miyim lan hala? Oha bu da mı yalan be!

"erg..." Anne, rica edicem...

...

  • Doğrular, yanlışlar birbirine girmiş. Böyle pohpohlandıktan sonra gerçek hayatla tanışınca hafif bi tabi şeysi oluyo, bi şamar etkisi yaratıyo illaki. Adapte olmak için iki üç arkadaşla işe başlıyosun. En değerlisi de, koskoca kız olmuş. Gelmiş itiraf ediyo, "ben" diyo, "küçükken 'bence ebrunun gereksiz çok barbiesi var!' diye düşünüyodum."diyo. Böyle bi itirafla büyüdüğünü anlıyosun zaten. Burnumdan getirdi o balerin barbie siyle bi kere oynatmadı da, hala ne diyo ya. Bak hala içimde ukte. Hala oynatmıyo bu arada. Evet, oynasam oynarım. Yok lan ne oyniycam, gider kendime kralını alırım KRALINI. Yürrüüüü!

Bugün, yirminin ilk günü. Bugün, yirmibire ilk adımım. Bugün, hala çocuğum. Ama bugün, çok da yetişkinim. Özlüyorum, seviyorum, umut ediyorum, sinirleniyorum, kuruntu yapıyorum; ama mutluyum. Öyle olması gerek.

"Düşünce şeytandan, davranış Tanrı'dandır. Hangi düşüncenin davranışa dönüşeceğine karar verense insandır."

Her nefes alışımızla zaten ister istemez bir karar veriyoruz. Ben bugün oldukça kararlıyım.

(Ya siz? diye bitirseydim çok vurucu olurdu ha. Neyse, onu da sonra artık.)

3 yorum

Daçe dedi ki...

ahahah çok komik olmuş ya konşu, mikemmel olmuş. iyi ki doğmuşsun bu arada :)

Yasin dedi ki...

oha şimdi sen yazınca farkettim kaç olmuşuz be.
Formunun giderek yükseldiğinin farkındayım nice yıllara o zaman ne diyelim facebooka yazmazsan az ve geç kutlanır doğum günün :D

ebruhu. dedi ki...

feysbukla doğdunuz sanki!

teşekkür ederim ve de. (: