tatilin huzuruyla salağa dönmek hududu

*Finallerim bitmek üzere o_O azar azar başlayayım;

* Sanal ortamda ''zaaaaa...aa'' şeklinde gülen insan, normal hayatta da o efektle gülüyor ya, o an belki de hiç ilenmediğim kadar ileniyorum. Böyle sesini titreterek, böyle hayatında sanki hiç böyle komik bir şey duymamışçasına. Büyüklü küçüklü harflerle...En fazla ''zuhaha'' biliyorum da ''zaaa'' çok marjinal. Çok deli.

*Türk insanının teknolojiyle imtihanı! Bitmiyor. Yeniliği seviyoruz, öğrenmeyi,içinde kaybolmayı pek seviyoruz.Çıldırıyoruz adeta. Yeni bir icat oldu mu, tanıtım standına ellerini arkada kavuşturmuş giden, uzun uzun bakıp çözmeye çalışan insandan sadece bizde var. ''Neymiş lan bi' öğreneyim'' diye yavaştan yaklaşır, çok umursamaz gözükür ama içi içini yer.Öyle uzun uzun bakar ,çözemezse ''bu n'oluyor?'' der, sonrada 50lerde 60larda gençliğini yaşamış olan her Türk insanı gibi elektrik aksamıyla ilgili bütün bilgisini ortaya koyar. ''He demek ki o kabloları üçlü bağlamışlar; bi ekran takıp programını da yükledin miydi tamam zaten. Ya bırak İsmet Abi bana Ulus'tan parça al ,ben sana yaparım onu, maliyeti 25 lira bişey, gidip de 500 lira verilir mi, bırak.''
Electroworld'de geziniyoruz, çocuğu tutturmuş bana psp al diye, adamın tepki sabit ''yürü yürü ben yaparım sana evde.'' Yürü be amca! Hadi tamam dışarda kola istersin, ''evde karpuz var onu yersin'' denir, ama evde psp yapabilen baba üretmişler ya lan. En fazla maket yapıyodu bizim modeller.Vay arkadaş...Türk erkekleri çok rerörerö.

*Praktiker'e, Tekzen'e, Bauhaus'a beraber gidilen baba,dede ve bilimum aile büyüğü adam -o koca koca adamlar- oyuncakçıya girmiş çocuk gibi şen olurlar. Evdeki bozuk her şey orada akla gelir. ''Bizim antredeki lambanın duyu bozuldu bozulacak, duy almalıyız.DUY ALINACAK! Hanım sen tornavida al, yavrum sen koş ampul bak,onu denettir patlak olmasın; ben de duy bakayım, ampül takmak için merdiven de alalım. Merdivenden düşeriz belki, bi dizlik,kolluk, kask falan alalım. Lan kask dedim de arabanın kaskosu yok bizim. Arabaya araba kokusu almalıyım.Hınnn koşayım yol üstünde matkap göreyim ucuza da alayım...^'%+^&+^%&/ '' Su getirin su adam bayıldı. Evde 1854 tane matkap var, hala matkap diyor ya. Hala onu alıyor, prize takıp deniyor. N'apıcan matkapı acaba? Duvarlar delik deşik de bi tane tablo yok asılı.Yok yok tablo demedim yok.Demed..Gitti.

*''hangi avm'nin billboard reklamı en güzel olacak'' hırsı yapan ankamall, sana sesleniyorum. Sana da yeni yüzlerine de başlarım ama. Bütün Ankara billboardlarda ,yeter lan!

*Billboard demişken. Yine asabi filmler ve afişleri...Anlamıyorum ben ki bütün mafya babası, kabadayı, kötü adam, serterkeg rollerini bu ülkede sadece Uğur Yücel, Keman İmirzalıoğlu, Şener Şen gibi isimler mi oynayabiliyor sadece. Ne kadar ayıp lan ,seni özellikle çirkin ve salak rollerinde oynattıklarını düşünsene. (Hayatı boyunca ''tecavüzcü'' kisvesi altında yaşayan insanlarımız var mesela.) Tamam belki bi' Mehmet Ali Alabora serikatil olamayabilir ama bütün kötü rollerde de Nejat İşler görmeyelim.
Bu adamları oynatıyosunuz ,silahlar patlıyor, iyi adamlar kötü adamlar çapraz ateş bilmem ne. Filmlerin adların da mutlaka bi mitlojik hayvan, bi ejder bi yılan kaplan bi bişey. ''intikam ateşi'' ''kin ve gurur'' hedehödö. Eşkıyaaaaaa...aa....a...

*Bugün çoğunluğun oyu ile (6-1) Sherlock Holmes'a gittik arkadaşlarla. Önyargılarla girdiğim filmden, birazını orada bırakarak çıktım.Güzel, gidilebilir. Robert Downey Jr. 'a hayran olmamak evde değil. Elde olabilir ama evde değil. Jude Law hastası bi'sürü kadın ve boğucu yorumları. Sevmeyenler toplansak dayak yeriz gibi ama ben yine de kafa tutuyorum. Her neyse. Film özetle :
guy ritchie+ güzel oyunculuk+ mekan seçimleri+ ince espriler+ ''ingiliz aksanına kurban olurumculuk''+ slow motion olsun bizim olsun sahneler+ filmin cast listesi akana kadar bekleyelim belki ek bi bölüm vardır sonunda zihniyetinin hezeyana uğraması.

-spoiler-
bütün film boyunca aklıma takılan tek şey, Lord Blackwood'un ön dişinin neden çarpık ve android gibi yapıldığıdır. Kötülük teşkil eden bi adamın en belirgin özelliği çarpık diş midir de? Salak bi ayrıntı.
-spoiler-

Filmin en güzel yanı da içinde ''Türkiye'' geçmesi. Ben varım bi de benim bi canım ciğerim var, biz böyle filmlerde ''Türk'' duyduk muydu, bir Türkçe kelime geçti miydi ,hemen nasıl kendimizden geçeriz. Hemen nasıl da birbirimize bakarız. Duygularımız kabarır. cCc Türkiye dedi olum cCc bunun üzerine ayrıntıya da girip Karadeniz diyince biz bi bayılmışız, tuvalette açtık gözümüzü, su çalmışlar suratımıza da ,anca.

Hala gururluyum, bi' yüzümü yıkayayım. Hati.

4 yorum

strawberry fields sakini. dedi ki...

jude law da kötü değil ama.
töbe de.
allah çarpar.
robert'la karadenizde boğulalım.
eüğm.

Winds Of Doom dedi ki...

ankamall un yeni yüzü ben olcam,bi ben kaldım zira.tüm ankara elden geçti mübarek.jude law sevilesi ama .

Nameless dedi ki...

film çok iyidi bi defa. hiç bok atma. yok ön dişi çarpıkmış, atleti çarprazmış bilmemne.. onu mu buldun eleştirecek şimdi. ayıpladım.

ama şu ejder kapanı olayına ben de kılım. 80 tane aynı filmden yapılırmı ulan. insanlar aya uydu atıyor biz hala ejder kapanı, aslan pençesi diye film yapıyoruz. utanıyorum şerefsizim bazen. ayrıca herifler Sherlock Holmes'ün bile filmini yaptı, biz hala bi İstanbul'un Fethi falan bişeler yapamadık. nası malzeme var halbuki tarihte. acayip film olur. bizim öküz yapımcılar güneşi görsün daha. koy Kadir İnanır'ı Yüzüklerin Efendisine; İki Kule + Kadir diye giydir gitsin. mantık bu.

ha bide "zaaaa" diye gülen insana ben de kılım. itici bi defa. parmak bastığın için minnettarım.

bir de şikayetim olucak; bundan önceki yazında satır arası falan çok bitişik. onu ayarlıyabiliyorsan 1,5 space yapta okurken gg olmayalım. (bu seferki iyi mesela)

GK

Eternal dedi ki...

@duyd, eüğm back at ya'

@wod, beraber olalım yeni yüz, tam fotoğraf çekilirken ayıplı el hareketi yapalım, çok heyecanlı.

@gk, ya eleştirmek için eleştirmedim, öyle yüzeysel bi' insan mıyım ben,asıl ben seni ayıpladım.Sadece gözüme takıldı, adam konuşurken falan dişine zoom yaptılar bi'kaç defa, merak ettim acaba ne anlatmak istediler diye.

şikayetlerinizi bize memnuniyetinizi dostlarınıza..tamam balım halledicem ben,teşekkür ederim.