Kabak Çekirdeği

Kabak çekirdeğini tek hamlede açıp yiyebildiğim gün... İşte biiiz ooo güüüüün tükeneeeceğiiiiiz. Açamıyorum köpoğlunu ya, kabuğu yarısından kopar ben onu yutarım öksürürken öleyazarım, sonra elimle içini çıkarmaya çalışırım da yarısı çıkar yarısı kalır biraz ufalanır. Bi rezillik. Evde çok pratik yaptım. Kimseler yokken dedim şuna bir çalışayım. Odama kapanıp saatlerce yarım kilo kabak çekirdeğini mundar ettim. Yok arkadaş olmuyor yani demek ki. 

Mesela dedem. Vay benim can dedem. Ben kendimi bildim bileli dedemin tercihi hep kabak çekirdeği olmuştur. Öyle muntazam çitler ki aklını çıldırırsın. Ben izlerim onu dikkatle de o sonda bi hareket yapıyo alelacele atıveriyo ağzına. Onu bi çözersem bu iş tamam bence dedem gizli formülü biliyor ve benden saklıyor. Bence bunun sırrını bilenler de kimseye söylememekle yükümlü. O yüzden öyle güzelce sorunsuz kabak çekirdeği çitleyebilen insan sayısı çok az. Kabak çekirdeği unboxing videosu yayınlandı mı ya?! 

Tabii kimisi de çitleyip içindekini bana veriyor, orada da balık tutma mevzularına girer miyim bilmiyorum karışık duygular içindeyim ama yapacaksanız da çekirdeğin içini dişinizden ağzınızdan çıkarıp vermeyin rica ederim. Seviyoruz dedik de biz de insanız o kadar da ölmedik. Yemeyivereyim ölmem yani. Yok yok sen ye ya ne zahmet ediyosun. Ya ye sen hiç yiyemedin bana vericem diye. Sevmem zaten ya çok. Şey salyan uzadı da hep çünkü ehehe. Aaaa leblebi yiyeyim ben ya ehehe. Ehhööhöğğğğ...

Beyaz leblebi ile de yıldızım hala barışmış değil. Barışkın (shakerda kelime yaptım) olanlar varsa da pek rastlamadım. 

Beyaz leblebiler kuruyemiş kasesinin dibinde en sona kalmaya mahkumlar. 

Tıpkı... (Yılış yılış bir sona doğru peygamber vitesiyle giderken manevra yapayım) Öyle işte. Karışık kuruyemiş alıp da kaypaklık yapmayın nolur ya. Fındığı ayrı al, antepi ayrı al, istediğimi yiyeyim ben. İlle de karıştırayım dersen renkli tatlı leblebileri bi ayrı bi kese kağıdına koy midesiz kuruyemişçi. Pis be. 

Antepleri de hep komple kapalılardan seçip de koymuş. Soğan gibi vurup mu açalım, mengeneyle mi oturalım napalım?! 

"Ben küçükken leblebileri kolanın içine atıy..." EVET ÇOK FARKLI Bİ ÇOCUKLUKMUŞ GERÇEKTEN SÜPER EŞSİZ KURUYEMİŞ MUHABBETİ VAY ANASINI! 

Kuruyemişi de ısıtıp ikram eden komutan ne güzel komutan, çayları senkronize dolduran albay ne güzel albaydır. Albayım. Olric falan. Havalı bitiş. 

4 yorum

Daçe dedi ki...

ben küçükken leblebileri kolanın içine atıyodum ama. yine olsa yine atarım acımam. (bi tek ben yapıyodum ama onu bir bilelim de)

ebruhu. dedi ki...

Ya hepimiz atıyomuşuz olum ama işte, araştırdım ben. 100 kişiye sordum, en popüler cevap. ortak bir bilinçle büyümüş bir jenerasyon. Ben bademi de denedim bi müddet ama o tutmadı. Sonra da aile büyüklerinden biri kafama arkadan tok diye vurup "günah günah mundar ettin hububatı" dediydi. Tok etti lan, ne vuruyon yani. :(

GK dedi ki...

evvele insan neden "çerez" yer onu da bi sorgulamak lazım. yani hangi akıl kabağın içinden çıkan böcek gibi sarı sarı bişeyi kurutup tuzla kavurup bir de böyle çitlemek gibi doğuştan var olmayan sonradan öğrenilen(!) bi şekilde yemeyi düşündü. üstüne bir de "başlayınca bırakılmyo meret ehemeheh.." diye beyanat vermek... vay anasını ya insanoğlu olarak neler yapıyoruz arkadaş inanılır gibi değil.

Kısaca Fd dedi ki...

Çekirdeğin ucundan dişleyeceksin. Dişlerkende içeri doğru ittireceksin ve de o çekirdek en az bir gece mutfağın camında beklemeli. Yoksa olmaz. Yani zor olur.